Regenwoud - Reisverslag uit Daintree, Australië van RenJinOz - WaarBenJij.nu Regenwoud - Reisverslag uit Daintree, Australië van RenJinOz - WaarBenJij.nu

Regenwoud

16 Mei 2014 | Australië, Daintree

Zo! Aangekomen in Cairns na een goeie 10 uur in de trein. Toch ging de tijd snel voorbij, prima te doen. Onderweg een paar kangoeroes gespot en iemand besloot dat hij wel mocht roken in de trein, dus alarm af en een hoop gedoe. Vervolgens werd hij op het volgende station opgehaald door meneer en mevrouw agent.

Joey had al even de route uitgestippeld die we moesten lopen naar ons hotel. Viel mee, was 1 straat uitlopen. Ehh dat viel wel wat tegen want de straat tot ons hotel was slechts 3 km. Gelukkig hebben we fijne reistassen met wielen, dus kwam het goed.
'S avonds hebben we echt heerlijk gegeten op de Esplanade, een groot en heel gezellig stuk boulevard. Vol met restaurantjes en cafés.

Volgende dag hebben we onze huurauto opgehaald om naar het Daintree regenwoud te gaan, rit van ongeveer 2 uur. Om op Cape York te komen moet je over varen met een ferry. (De Daintree river over) Eenmaal overgevaren kom je echt in het regenwoud, super mooi!! Er loopt 1 geasfalteerde weg, de rest is alleen te doen met een 4x4. Regelmatig staat de weg daar blank, dus als je daar woont dan is het een must om er 1 te hebben.
Bij Coral Sea View aangekomen worden we heel hartelijk ontvangen, krijgen onze prachtige Lodge te zien, met een waanzinnig uitzicht op het regenwoud, en de zee. Op de veranda hingen twee hangmatten, daar hebben we heel dankbaar gebruik van gemaakt, heerlijk...
Omdat we een BBQ hebben besluiten we om even wat boodschapjes te halen voor 's avonds. Nou dat was een lastige opgave, want echte supermarkten hebben ze er niet. Dan maar weer lekker uit eten, en de volgende dag terug de rivier over want een dorp terug zat wel een mega grote supermarkt.

De dag erop zijn we naar het Discovery Centre geweest, midden in het regenwoud gebouwd. Heel leuk, en interessant. Er wordt een hoop uitleg gegeven over de Cassowary die er leeft. Een unieke (bedreigde) grote vogel. Lijken qua grote een beetje op een struisvogel. Ze leven alleen boven de Daintree river, en in papua nieuw guinea. Echt lief zijn ze niet, want je wordt overal gewaarschuwd wat te doen als je er 1 tegenkomt. Toch hopen we er wel 1 tegen te komen, gewoon vanuit de auto :-) Die avond lekker gebruik te kunnen maken van de BBQ. We hadden de muggen wel gehoord maar nooit gedacht dat we van top tot teen lek gestoken zouden worden! Dat wordt op zoek naar een anti-muggenspulletje.

De dagen erop hebben we wat wandelingen gemaakt, en een tocht over de Daintree river. Waar we krokodillen in het wild hebben gezien. Wat een beesten! Het broed seizoen was net geweest en daarom hebben we ook twee baby krokodillen gezien, van een week of negen oud. Echt een miniatuur versie. Met alles erop en eraan.
Ook een hoop mooie vlinders gespot. En ook een aantal Bush Turkeys tegen gekomen, lijkt een beetje op een grote kip. Maar helaas geen Cassowary!

Laatste dag genoten van ons heerlijke ontbijt met een bord vol vers fruit! Spullen gepakt en weer terug naar Cairns! Ineens zien we en wat groots de weg over steken, ja hoor! Het is er 1, nog een stukje achter hem aangereden, gaaf om te zien. Helaas, te laat voor een foto, Joey is er nog achteraan gegaan. Maar hij was alweer het regenwoud in gelopen.

Nadar we de spullen in het hotel afgegooid hadden en de huurauto terug gebracht hadden gingen we een rondje Cairns doen. 's Avonds genoten van de mugvrije hotelkamer. Omdat we weer dicht in de buurt zijn van het Great Barrier Reef hadden we besloten om nog een dagje met de boot te gaan. Ditmaal met een zeilboot, Passions of Paradise, een zeer grote catamaran. Een klein minpuntje, het weer zat niet helemaal mee... Bijna geheel bewolkt en veel kans op buien. Dus niet zoals het altijd lijkt te zijn uit de foldertjes. Maargoed laat dat de pret maar niet drukken. Eenmaal aangekomen op het eerste rif, nabij Michealmas Cay, het water ingedoken en je wederom laten betoveren door al het leven. Na een tijdje spot Rianne een schildpad, eventjes meezwemmen met hem. Geen idee hoelang we hebben meegezwommen maar hij leek het totaal niets te interesseren. Op een gegeven moment kwam er zelfs nog tweede schildpad tegemoet. Na een goede lunch op de boot gingen we naar de volgende locatie. Dit was op wat ruigere zee. Wederom een mooie locatie maar geen hele bijzondere beesten gezien. Aan het einde van de middag weer terug in de haven. Weer tijd om onze spullen in te pakken want de volgende dag vlogen we naar Darwin voor onze roadtrip met de camper.