Drie daagde Rock Tour - Reisverslag uit Alice Springs, Australië van RenJinOz - WaarBenJij.nu Drie daagde Rock Tour - Reisverslag uit Alice Springs, Australië van RenJinOz - WaarBenJij.nu

Drie daagde Rock Tour

26 Mei 2014 | Australië, Alice Springs

Zoals een aantal hebben wel hebben gezien op Facebook, de afgelopen dagen hebben we doorgebracht in de outback van Central Australie. En dat was echt fantastisch!!
Dag 1: poeh wat gaat de wekker vroeg, om half zes moeten we klaar staan om opgehaald te worden bij het backpackers hostel waar we geslapen hebben. Sowieso was het geen geweldige nacht omdat we een enorme snurkende Italiaan op de kamer hadden. Na een lange rit, waar we onze mede tour genoten hebben leren kennen, zijn we aangekomen bij King's Canyon. Daar hebben we een wandeling van 6km in 3,5 uur gemaakt. Best pittig, met veel klim en daalwerk, maar de moeite waard. Wat een prachtige omgeving...
Na de wandeling was het tijd om hout te sprokkelen, dat werd zo geregeld door de mannen. Onze tourguide vond het nog wel even leuk om een 1 of andere gore worm uit een boomwortel vandaan te trekken, met als uitdaging wie hem op wilde eten. Je raad het al, daar zegt Joey natuurlijk geen nee tegen. Dus zo gezegd, zo gedaan... Hop die worm in z'n mond gegooid, en weg was hij. (Ik heb trouwens echt niet gekeken, en geluisterd) voor de liefhebbers, er is een filmpje van gemaakt.... Het verhaal erbij is dat de aboriginals die beesten heel vaak eten. Heeeeerlijk!!
Daarna zijn we doorgereden naar onze slaapplek. Daar was eigenlijk niet zoveel, alleen een grote plek om vuur te maken. En een gat in de grond als wc. Die nacht hebben we geslapen in een "swag" dat is een soort slaapzak die waterdicht is. Je kruipt er in met een gewone slaapzak om het warmer te maken. Want overdag is het best warm, maar ja 's nachts kan het heel koud worden. Je lag dus echt onder de sterrenhemel, adembenemend. Ik heb echt nog nooit zoveel sterren gezien. Er was totaal geen omgevingslicht. We hebben volledig de Melkweg gezien, erg gaaf!

Voor we gingen slapen kregen we nog wat veiligheid tips.... Om de swag heen moest je een cirkel trekken met een schop, zodat er een geultje in de grond komt. Daarin moest zout worden gestrooid. Slangen zien in kleuren door de warmte, of tenminste dat pikken ze op. Het geultje moet ervoor zorgen dat dit onderbroken wordt, daardoor raken ze in de war en gaan niet verder. Het zout was dan weer voor andere beesten. Oh ja, en er kwamen de laatste tijd ook steeds vaker Dingo's buurten in het kamp. Meestal snuffelen ze wat, en dan gaan ze weer... Oké, nou slaap lekker allemaal!! Haha. We hadden in onze groep nog drie andere Nederlanders, waaronder twee meiden. Zij lagen naast ons, en we hebben met z'n vieren in 'de circkel' geslapen :-) We hebben erg gelachen die avond, maar uiteindelijk zijn we in slaap gevallen.
De volgende ochtend kwam de tourguide ons al om half vijf wakker maken.... Pffffff
We hebben snel ontbeten om vervolgens op pad te gaan naar Kata Tjuta, ook hier zijn we wezen wandelen. Een tocht van 3 uur, met wederom pittige klim stukken erin. Maar ook hier weer een fantastisch uitzicht. En een Kangaroo gespot! 'S middags zijn we naar het informatie centrum geweest, hier was veel te leren over de oorspronkelijke aboriginals. Erg interessant, en heel erg leerzaam. Daarna moesten we opschieten want het werd tijd om naar Uluru te rijden en daarna de zonsondergang te kijken.
Op de laatste dag mochten we ietsje later opstaan, om 5.10 ging de wekker, swegs oprollen, en op naar Uluru voor de zonsopkomst. Ook dit was weer prachtig.... Daarna was het tijd om weer terug te rijden naar Alice Springs. Een zit van 5 uur, die lang duurde... Net voor Alice Springs zijn we nog gestopt bij een Kamelen Farm. Wij hadden een gratis Kamelen rit gekregen bij het boeken van de tour, dus hop, beide op een kameel. Opeens begonnen de kamelen te rennen, en echt, ik kijk opzij en zie Joey 30cm los komen op die Kameel.... Hilarisch! Ik kwam niet meer bij. We hebben zo gelachen, maar zijn er weer veilig vanaf gekomen... De meeste van onze groep gingen weer terug naar het backpackers hostel. Wij hadden echter lekker luxe een hotel geboekt voor die avond, daar hebben we van genoten. Als afsluiting zijn we nog met z'n alleen wezen eten!

• 26 Mei 2014 - 13:50

John: