Aankomst Sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van RenJinOz - WaarBenJij.nu Aankomst Sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van RenJinOz - WaarBenJij.nu

Aankomst Sydney

Door: Rianne & Joey

29 April 2014 | Australië, Sydney

Na de vluchten vanaf Amsterdam, met een overstap op Abu Dhabi, waren we op maandag 28 april om 18:00 aangekomen in Sydney. Achteraf vielen de vluchten ons nog een soort van mee! Snel met de taxi naar het hotel om vervolgens een hapje te eten en dan lekker slapen op een Queensizebed, in plaats van een vliegtuigstoeltje!

Vandaag de eerste dag voor een groot gedeelte achter de rug! Joey maakte mij vanmorgen om 10.00u wakker! Woh zo laat al? :-) Na een ontbijtje te hebben gehaald zijn we richting het park gelopen (Royal Botanic Gardens) Vanaf daar konden we heel mooi de Sydney Harbour Bridge zien en natuurlijk het Opera House!
Eindelijk! Met eigen ogen en niet op de foto van iemand anders! Haha..

Vervolgens zijn we door gelopen om het Opera House van dichtbij te bekijken, en daarna door naar de Rocks om ergens wat te gaan drinken.
Omdat we toen inmiddels al aardig wat meters in de benen hadden hebben we de ferry gepakt richting Darling Harbour en konden we de stad vanaf het water zien. Erg leuk.
In de haven aangekomen zijn we naar Sea Life geweest. Nou die is niet hetzelfde als in Scheveningen! We hebben echt mega veel haaien gezien, waarvan de grootste met een prachtig scherp gebitje en ongeveer 3,5 meter lang! Ieuwwww.... En het mooiste is nog dat er maar liefst 20 verschillende haai soorten in alleen al de haven van Sydney rondzwemmen. Bovendien, een klein voorproefje op wat we hopen te mogen zien bij het Great Barrier Reef, later op de reis......

Inmiddels was het alweer het einde van de middag toen we uit Sea Life kwamen, vervolgens hebben we nog een rondje Shopping Centre gedaan. Daarna vonden er het hoog tijd voor een lekker koud drankje! Terug met de trein richting King's Cross.
Straks gaan we lekker wat eten en kijken waar we na Sydney heen gaan.